Известие

Collapse
No announcement yet.

Масло WR DIESEL - 5w40

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Разликата между масла с 5W и 10W когато втората цифра е 40 е при ниски температури. W или В по нашенски идва от зима на английски winter. 5W смазва по-добре при по минусуви температури, това означава че при минус 35, вадиш цифрата и получаваш при каква минимална температура маслото си върши работа. 5В е при -30, а 10W съответно -25. Следва че 5В ще осигури по-добро смазване при минусови температури, докато при високия градус са с еднаква плътност, тегло, което отговаря на втората цифра.
    Допълнително има разлики дали са пълни и полу синтетика и н, минералните са скапват най бързо, показатели при висока температура, обикновено е 100 градуса и тн, в зависимост от вида на маслото.
    Разхода на масло е еднакъв и при двата типа, ако двигателя не яде масло, а ако го лапа, то не е от маслото, по плътните принципно само ще позамажат картината.
    Last edited by fred; d.m.y г., 21:01.
    Alfa Romeo 156,2.0TS 98 г.
    Нагоре по стълбата, която води надолу
    sigpic

    Comment


    • #17
      Колеги, прочетох много хубави отзиви за 5w40, но и че не е хубаво на по-стари двигатели (моят чукна 200 000) да се слага по-рядко масло.Предстои ми смяна на маслото,но какво да сложа - WR 5w40 или Селения turbo-diesel 10w40?
      _____________________
      Alfa Romeo 146 1.9 JTD - EX

      Comment


      • #18
        Напиши колега "масло" в търсачката и прочети много теми по тоя проблем
        Alfa Romeo 156,2.0TS 98 г.
        Нагоре по стълбата, която води надолу
        sigpic

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от 455115 Покажи съобщение
          Колеги, прочетох много хубави отзиви за 5w40, но и че не е хубаво на по-стари двигатели (моят чукна 200 000) да се слага по-рядко масло.Предстои ми смяна на маслото,но какво да сложа - WR 5w40 или Селения turbo-diesel 10w40?
          Барем кажи в момента с какво си?

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от 455115 Покажи съобщение
            Колеги, прочетох много хубави отзиви за 5w40, но и че не е хубаво на по-стари двигатели (моят чукна 200 000) да се слага по-рядко масло.Предстои ми смяна на маслото,но какво да сложа - WR 5w40 или Селения turbo-diesel 10w40?
            На Пунто-то ми е на 200 000 + км и е с 5W40 AGIP. Грам не го пипа така, че км не са критерий.
            То може и на 100 000 да вземе да го харчи, примерно.
            sigpic

            Comment


            • #21
              'Старите' дизели са на повече от 200 к км А, ако имаш проблем с турбината, ако ще грес да сложиш, пак ще имаш разход.
              Разликите м/у две масла са много малки и за ранните жтд-та няма почти никакво значние
              _______
              146 JTD - ex
              Renault Megane II 1.5 dci - ex

              Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

              Comment


              • #22
                Благодаря!
                За сега не ми е харчила масло, и вече съм решен да сложа 5w40.
                Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщение
                Барем кажи в момента с какво си?
                До сега съм слагал Selenia 10W40 за турбодизел.
                и единствения проблем е че сълзи малко от картерните пари,защото ми омаслява леко покрай маркучите,но не е гъсто масло а почти като вода,но за 10 000 ми намалява съвсем леко на пръчката (да речем около милиметър-два)
                _____________________
                Alfa Romeo 146 1.9 JTD - EX

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от 455115 Покажи съобщение
                  Благодаря!
                  За сега не ми е харчила масло, и вече съм решен да сложа 5w40.

                  До сега съм слагал Selenia 10W40 за турбодизел.
                  и единствения проблем е че сълзи малко от картерните пари,защото ми омаслява леко покрай маркучите,но не е гъсто масло а почти като вода,но за 10 000 ми намалява съвсем леко на пръчката (да речем около милиметър-два)
                  Според мен е излишно, но както си решил. По-добре няма да стане, може да се очаква малко да се повиши разхода на масло. Естествено, всичко това е на теория...

                  Comment

                  Working...
                  X